Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!
Icas hårda krav på tv-profilerna – det får de inte göra: ”Omöjligt”
Men manuset har de dessvärre inget att säga till om...
– Det är helt omöjligt att börja krångla, säger Magnus Skogsberg Tear till Hänt.
Magnus Skogsberg Tear, 62, spelar rollen som den frukt- och gröntansvarige ICA-Sebastian i ICA-reklamerna.
I hela 18 år har vi fått se Magnus i rollen och det råder inga tvivel om att han trivs med sitt kära ICA-gäng.
I en ny intervju med Hänt får Magnus frågan om hur länge han kommer köra på.
– Ja, vad tycker du?, säger han skämtsamt.
I all evighet, tycker jag!
– Haha. Nej men jag fortsätter så länge det är roligt, det är det enda svaret.
Magnus Skogsberg Tear debuterar i musikal
Magnus är ständigt aktuell i ICA-reklamerna som kommer ut varje vecka. Men något annat stort i hans liv är att han även debuterat som musikal-artist!
Under hösten har han nämligen haft en roll i Lasse Holms musikal De' e' det här vi kallar kärlek som har spelats för fullt i Malmö. I höst kommer den även till Stockholm och snart släpps biljetterna.
– Jag tog ju min första ton vid 48 års ålder, det är ju nästan 15 år sen. Men det var ju ändå väldigt sent. Men ännu senare var det ju att nu bli castad till en musikal, säger Magnus till Hänt.
Att nu få debutera som musikal-artist är något som Magnus tycker är jättekul. Men han är ju en mångsysslare av rang och har gjort allt möjligt från egna shower och gigs till regissör. I Lasses musikal fick Magnus vara med och tycka till om manuset.
– Vi hade en workshop i början och Hans Marklund är en fantastisk regissör för han har två små sägningar som är "Roligast vinner" och "Oj så skoj". Han är också väldigt öppen för förslag och har den här unika förmågan att få 17 personer som tycker och tänker att komma överens, säger han till Hänt.
ICA-profilerna har ingen talan: ”Andra som skriver”
Men när det kommer till ICA-reklamernas manus är det dock helt tvärtom. Där har skådespelarna ingen talan alls.
– Nej där är det stopp, där är det andra som skriver, säger Magnus och fortsätter:
– Men det går bra, för de är ju kreativa. Men ah, när man gör reklamfilmer är det ju så många parametrar som ska bli rätt. Det är varor och det är tidslängder och allt, så där är det helt omöjligt att börja krångla eller vad man ska säga.
Något som många kanske inte visste med ICA-reklamerna är att det spelas in flera filmer åt gången. Detta gör att Magnus och gänget hinner med detta ändå, trots alla andra uppdrag de har.
– Vi jobbar väldigt koncentrerat när vi gör det, vi jobbar ju sex veckor om året, och det är inte alla dagarna de veckorna och det är inte sammanhängande, utan sex utspridda veckor, säger han och fortsätter:
– Man gör sex eller sju filmer på en gång så det är ganska intensivt. Men det är ganska mycket väntan så man hinner svara på lite mail emellan tagningarna.
FOTO: YOUTUBE