ExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivtExklusivt
LÄS MER:NYTT! Korsord Bianca Ingrosso Pernilla Wahlgren Robinson 2024 Så bor kändisarna Exklusivt på Hänt Hänt på TikTok Bachelor 2024 Bonde söker fru 2024 Idol 2024

Karl Fredrik Gustafsson om det nya fokuset på hälsan

09 aug, 2023
author Johanna Talamo
Johanna Talamo
KARL FREDRIK PÅ ÖSTERLEN
Karl Fredrik Gustafsson är känd för det svenska folket för sitt populära tv-program Karl Fredrik på Österlen och har även många besökare dagligen i gårdsbutiken på Eklaholm. Nu berättar Karl Fredrik om sitt nya hälsofokus.
– De senaste åren har vi verkligen gått på högvarv, säger han till Hänt.
Annons

Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!

Karl Fredrik Gustavsson berättar om den svåra fobin: ”Trodde jag…”Brand logo
Karl Fredrik Gustavsson berättar om den svåra fobin: ”Trodde jag…”

Karl Fredrik Gustafsson är den folkkära floristen som blev känd för svenska folket i sitt populära tv-program Karl Fredrik på Österlen. Programmet, som har blivit en stor tittarsuccé, lockar många besökare till gårdsbutiken på Eklaholm som han driver med fästmannen Petter Kjellén.

Karl Fredrik om uppsvinget på gården i Eklaholm

I en ny intervju med Hänt berättar Karl Fredrik att han och fästmannen Petter Kjellén jobbar extra hårt med gårdsbutiken under somrarna och delar även glädjen över det oväntade uppsvinget.

– Vi har vår högsäsong från midsommar till mitten av augusti. Så då gäller det verkligen att jobba på för att pengarna ska räcka hela året liksom, säger Karl Fredrik och fortsätter:

– Vi gjorde faktiskt en ökning i år jämfört med förra året och det trodde vi inte. Så det har gått jättebra faktiskt och det är vi jätte tacksamma och glada för.

Annons

Han fortsätter med att berätta att de hade en kämpig period under våren och att branschen i helhet haft det tufft efter pandemin – vilket bidrar till glädjen över sommarens ökning.

– Generellt inom handel och inom branschen i sig har det gått nedåt. Under pandemin var det många som handlade växter och inredning till sina hemmakontor, så därför var det ett litet vakuum efter det, säger Karl Fredrik till Hänt och fortsätter:

– Under våren var det faktiskt lite tufft men nu ökar vi jättebra, men det gäller att jobba på.

Karl Fredrik om att ta ett steg tillbaka för att fokusera på hälsan

Karl Fredrik fortsätter med att förklara att de i år har fått extra mycket beröm från besökare på gården, vilket han är väldigt tacksam över. Men att det ibland kan vara svårt att hinna med – med tanke på den stora mängd människor som besöker gården dagligen.

Annons

– Vi har ju alltid fått mycket beröm men det är klart att, när det har varit så fantastiskt mycket folk som besökt oss så har det ibland, trots att man har en hög ambitionsnivå, varit svårt att hinna med alla kanske, säger Karl Fredrik och fortsätter:

– Många har lite oväntat höga förväntningar, i och med tv och så också, men det har ju gått bra och i år har vi fått otroligt mycket beröm. Extra mycket beröm och även hört extra mycket positivt, vilket vi är jätte tacksamma för.

Med tanke på att Karl Fredrik och Petter haft några hektiska år bakom sig så har de beslutat att, under lågsäsong, begränsa gårdsbutikens öppettider.

Anledningen till detta är att de vill ha tid för att fokusera på hälsan och även behålla den positiva energin som de är så otroligt omtyckta för.

– Vi har bestämt att i lågsäsong kommer vi ha stängt måndagar och tisdagar för att hinna med oss själva och varandra. För att stressnivåerna ska gå ner lite. De senaste åren har vi verkligen gått på högvarv med mycket tv-inspelningar och många andra projekt, säger Karl Fredrik till Hänt och fortsätter.

– Så att nu försöker vi dra ned lite på öppettiderna för att vi ska kunna vara lite lediga men jag tror kunderna förstår det. Så att man kan vara glad, trevlig och ha mycket energi – den har man ju men man vill ju fortsätta behålla den.

FOTO: TV4 PLAY/Alex Ljungdahl/Expressen/TT

Annons