LÄS MER:NYTT! Korsord Madonna Britney Spears Taylor Swift Kardashians Victoria Beckham

Ilskan mot Kim Kardashian efter nya bilden: "Uppmanar barn till ätstörningar"

17 maj, 2018
AvLotta Gray
Den ikoniska Kim Kardashian är i blåsvädret. I samarbete med ett godisföretag kräver nu följarna att hon tänker om och tänker rätt.
Annons

Kim Kardashian, 37, lägger ut den ena provocerande bilden efter den andra på sitt Instagramkonto. Tidigare har hon fått kritik för det nakna. Nu är det hennes samarbete med aptithämmande godiskubbor som får följarna att se rött och på instabilden suger hon förföriskt på en klubba.

Annons:
Minetan ger dig sommarbruna ben på en timme

På Instagram har sajten, som har runt 1,5 miljoner följare, publicerat bilder på före- och efterbilder på framför allt kvinnors magar, hur de ska ha blivit smalare genom att äta företagets produkter.

Få vårt nyhetsbrev – helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy..

Men trots försöket att bevisa dess effekt får Kim utstå en hel del påhopp i kommentarsfältet.

“Så ansvarslöst”, skriver en person.

“Du uppmanar till ätstörningar för barn”, tycker en annan.

“Det är sorgligt att du ens vill marknadsföra detta”, skriver en tredje.

“Du som har så mycket pengar, varför gör du det här?”, undrar en annan.

Och frågan är relevant. Kim tjänade cirka  51 miljoner dollar, vilket motsvarar cirka 466 miljoner kronor mellan juni 2016 och juni 2017, enligt  Forbes. Själv verkar hon ta det hela med ro och ler hela vägen till banken. Trots att flera uppmanat henne att ta bort bilden så finns den i skrivande stund fortfarande kvar på hennes konto.

HETAST PÅ HÄNT TV: LANCE HEDMAN GRAAF om uppbrottet från PAULINA PAOW DANIELSSON

LÄS OCKSÅ: Fansens starka reaktioner efter Kim Kardashians avslöjande om familjebilden: ”Inte okej”

LÄS OCKSÅ: Kim Kardashians första ord om äktenskapet med Kanye West: ”Jag skyller det på honom”

Foto: IBL, Instagram

 

Annons