LÄS MER:NYTT! Korsord Madonna Britney Spears Taylor Swift Kardashians Victoria Beckham

Kim Kardashians ändring efter fansens ilska mot nya kollektionen

28 aug, 2019
AvAndreas Kristensson
Kim kardashian möter kritik efter nya underkläderna
Kim Kardashian upprörde många av hennes fans när hon lanserade sin underklädeskollektion i juni tidigare i år. Nu tvingas hon göra en drastisk ändring.
Annons
Kylie Jenners nya barnbesked – vill ha en till bebisBrand logo
Kylie Jenners nya barnbesked – vill ha en till bebis

Kim Kardashian, 38, skapade stora rubriker när hon lanserade sin underklädeskollektion under namnet Kimono Intimates i juni tidigare i år. Det var just namnet på kollektionen som gjorde en hel del fans upprörda, som menade på att hon saknade brist på respekt mot den japanska kulturen.

– Vi bär kimonos för att hylla hälsa, barns uppväxt, förlovningar, giftermål, studenter, begravningar. Det är en festlig klädsel som går i generationer, sa den japanska Youtubern Yuka Ohishi till BBC.

Få vårt nyhetsbrev – helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy..

Ett övertramp som gjorde den japanska youtubern extremt upprörd, och som menade på att Kim inte alls har tänkt igenom sitt val av namn. Han hävdar att hon endast tagit ett namn som enkelt kopplas till hennes namn.

– De här formande kläderna liknar inte ens en kimono, hon bara valde ett ord som har ”Kim” i det, det finns ingen respekt till vad plagget betyder för vår kultur, sa Yuka Ohishi.

Kim tvingas till drastisk ändring

Efter att mottagit hård kritik valde Kim Kardashian tillslut att överge originalet Kimono Intimates och gå till något mindre upprörande. Numera heter kollektionen SKIMS Solutionwear. På Instagram förklarar hon anledningen till bytet av namnet och i samma veva säger hon också att hon alltid lyssnar på sina fans.

Annons

”Mina fans och följare är en stor inspiration för mig – jag lyssnar alltid på deras feedback och åsikter, och jag är så tacksam över att de delade med sig av sina idéer för ett nytt namn”, skriver hon på Instagram.

Hon fortsätter med att berätta om hur hon älskar idén bakom det nya namnet, som blir en symbol för vad kläderna är och kommer vara:

”Jag älskar idén om att plaggen kommer att vara det närmaste mot huden, bra passform med otroligt mjuka och stödjande tyger som framhäver de bästa delarna av våra kroppar”.

Något hon inte räknat med dock var att det redan tryckts över 2 miljoner plagg med det gamla märket Kimono Intimates.

FOTO: TT, Instagram

Annons