Kim Kardashians miljonförlust efter karriärbeslutet: “Svårt”
n" }"="" data-sheets-userformat="{" 2":513,"3":{"1":0},"12":0}"="">
I slutet av juni gick reality-profilen Kim Kardashian, 38, ut med att hon lanserar sin nya underklädeskollektion Kimono.
”Äntligen kan jag dela med mig av mitt nya projekt som jag har jobbat med senaste året. Jag har drömt om detta i femton år. Kimono är shapewear-kläderna och lösningen som verkligen fungerar för kvinnor”, skrev hon då på Twitter enligt Eonline.
Direkt överöstes stjärnan med kritik för namnvalet till klädkollektionen. Då klädesplagget kimono i grunden är en traditionell japansk klädedräkt menade kritikerna att Kim Kardashian gjorde sig skyldig till kulturell appropriering.
”Snälla Kim Kardashian. Kimono tillhör vår älskade kultur och den betyder mycket mer för oss än vad du tror. Kimono är något som ligger oss nära om hjärtat. Så du är inte bara respektlös mot oss, utan även våra japanska förfäder som skapade detta traditionella plagg. Så snälla, tänk över ett namnbyte”, skrev en följare.
”Detta är vårt traditonella klädesplagg. Det är kultur som vi vårdar ömt. Snälla, låt bli det namnet”, fyllde en annan i.
Bestämde sig för att byta namnet Kimono
I ett inlägg på Twitter deklarerade Kim snart att hon tagit åt sig av åsikterna och att hon inte menat något illa:
”Jag lyssnar, lär mig och växer ständigt, så jag uppskattar passionen och de olika perspektiven som människor ger mig. När jag annonserade namnet på min shapewear-kollektion gjorde jag det med mina bästa intentioner”
Därefter kom ytterligare ett inlägg där hon förklarade att hon skulle byta namn på kollektionen:
”Mina varumärken och produkter bygger på inkludering och mångfald och efter noggrant övervägande kommer jag att lansera mitt Solutionwear-varumärke under ett nytt namn. Jag återkommer snart. Tack för er förståelse och stöd”.
Kim Kardashians huvudbry efter nya beslutet
I ett nytt Twitter-inlägg berättar nu Kim för sina fans att två miljoner plagg redan hade hunnit märkas med loggan Kimono innan hon bestämde sig för att göra namnändringen. Därav måste hon nu finna en lösning på hur hon på enklast och snyggast möjliga sätt ska kunna märka om dem.
Och att detta är hennes nya stora huvudbry råder det ingen tvekan om. I en video på Instagram förklarar Kim att hon haft ett antal olika valmöjligheter för hur hon skulle göra, men hade svårt att bestämma sig eftersom hon inte var riktigt nöjd med någon av lösningarna. Det första alternativet var att trycka över en stor svart fyrkant över Kimono-loggan, och Kim förklarar:
”Jag gillar det inte, det blir typ för stort”
Alternativ två, att försöka ta bort märket helt funkar inte heller, eftersom antingen plaggen skadas eller spår av loggan ändå syns då. Lösningen hon till sist bestämde sig för var att lägga ett litet svart fly med färg över just namnet Kimono. Hon berättar:
”Jag gillar den. Det ser ut som ett litet snyggt märke.”
Därefter förklarar hon för sin många miljoner följare:
”Jag ville bara att ni skulle få en liten rapport om framstegen vi gör och samtidigt förstå att det var väldigt svårt att utarbeta hur vi skulle kunna ändra alla märkningarna av de här plaggen på ett både hållbart och estetiskt sätt”.