Sjuka summan: Så mycket tjänar Kylie Jenner på en Instagrambild
Hon må vara den yngsta medlemmen i Kardashian/Jenner-familjen, men Kylie Jenner, 20, har snabbt blivit den högst betalda familjemedlemmen när det kommer till sociala medier.
Enligt en ny rapport från D’Marie Analytics, som analyserar sociala medier, är Kylie Jenner nu den första familjemedlemmen som har fått sina annonsintäkter att öka till en helt otroligt hög summa. För varje sponsrat inlägg som hon lägger ut på Instagram eller sina andra sociala medier tjänar Kylie över nio miljoner kronor, skriver sajten People.
För att sätta det hela i perspektiv kan vi jämföra med en av Sveriges mest kända influencers, Bianca Ingrosso, 23, som tidigare i år berättade att hon tjänar omkring 150-200 tusen kronor per inlägg på Instagram.
”Kylie är absolut ett globalt märke, vilket kanske får vissa att himla med ögonen. Men sanningen är att denna unga, kvinnliga entreprenör har tagit hjälp av kunniga personer runt omkring henne för att nå en milstolpe i marknadsföring och i reklambranschen, som många erfarna yrkesverksamma har misslyckats med att uppnå”, sa D’Marie Analytics VD, Frank Spadafora, på en presskonferens.
Annons:
ANNONS Här är ett av sommarens mest romantiska kärleksarmband
Enligt D’Marie Analytics är Kylie Jenner numera rankad som den högst värderade influencern på sociala medier i dag, vilket betyder att hon har gått om världsartisten Beyoncé, som tidigare hade topplaceringen. Sammanlagt har hon över 150 miljoner följare på Instagram, Facebook och Twitter och 2016 var hon även en av de mest följda personerna på Snapchat.
Kylies följarskara fortsätter att växa och sedan den 1 april i år får hon uppskattningsvis 25 500 nya följare varje dag, enligt D’Marie Analytics. Men de menar att det inte är antalet följare som gör hennes inlägg så värdefulla, utan att följarna engagerar sig och tar till sig Kylies rekommendationer.
”Värderingen av influencers går upp och ner precis som aktiemarknaden, men Kylies användande av sociala medier för att personligen komma i kontakt med och lyssna på sina fans gör att det är större chans att rekommendationerna faktiskt blir till köp. Detta är ett praktexempel på hur företag kan göra vinning på att arbeta tillsammans med influencers som Kylie”, säger Frank Spadafora.
HETAST PÅ HÄNT TV: FO&O- OMAR RUDBERG om saknaden efter kärlek
LÄS OCKSÅ: Travis Scotts orimliga krav på Kylie Jenner – efter dotterns födsel
LÄS OCKSÅ: Allt du behöver för att maxa poolhänget som kändisarna
Foto: Stella pictures, Instagram