Anna Book utnyttjad i bluff- reklam: "Jag är förbannad"
I en annons som just nu är i omlopp på internet påstås det att artisten Anna Book, 46, lanserat en anti-rynkkräm och att hon dessutom varit gäst i “Skavlan” för att göra reklam för sin produkt. Annonsen är fejk och Anna tar starkt avstånd ifrån den.
– Jag känner mig utnyttjad och förbannad. Det är förvisso en riktig skämt-annons som jag hoppas att de flesta ska se igenom. Det är några riktiga amatörer som klistrat ihop det här. Men det räcker ju med att en enda person köper krämen i tron att jag ligger bakom, så är ju skada skedd. Dessutom har jag fått meddelanden från folk som ställer frågor om den och det skapar lite kaos i min tillvaro att behöva bemöta detta, låter Anna hälsa i ett pressmeddelande till Hänt.
När Hänt granskar annonsen ger den ett väldigt oseriöst intryck med mycket felstavningar. Dessutom påstås en anställd på Aftonbladet ha provat produkten, men på Aftonbladet finns ingen med det namnet.
Före- och efterbilderna som används i annonsen är dessutom hämtade från ett kanadensiskt företag som sysslar med kemisk peeling. Det påstås också att kändisar som Ellen DeGeneres, 59, och Barbra Streisand, 75, använder Anna Books kräm. Rätt som det är dyker även en bild på Agneta Sjödin, 49, upp i annonsen, utan att hon nämns med namn.
– Jag har ingenting med den här krämen att göra, förtydligar Anna som nu har polisanmält annonsen.
LÄS OCKSÅ: Anna Book om sin obotliga sjukdom: ”Jag ger inte upp”
LÄS OCKSÅ: Anna Books tårar för dottern Felicia: ”Väldigt tufft”
Foto: IBL