Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!
Avklädda reklambilder med Armand ”Mondo” Duplantis kritiseras: ”Sjukaste”
Nu reagerar folket på en kampanj där Armand Duplantis är ansiktet utåt.
”Ser mer ut som en reklam för sexuella tjänster”, skriver en på Facebook.
Armand ”Mondo” Duplantis behöver knappast någon närmre presentation.
Han har gjort storslagen succé i svenska friidrottsvärlden och syns i diverse offentliga sammanhang – även i många reklamkampanjer. Han har bland annat varit ansiktet utåt för klädmärket Eton, bilmärket Polestar och pensionsbolaget AMF – för att nämna några.
Nu senast har man kunnat se honom göra reklam för tandläkarkliniken Aqua Dental, och den har minst sagt fått en del uppmärksamhet.
Folkets reaktioner – efter avklädda bilderna på Armand ”Mondo” Duplantis
På reklambilderna kan man se friidrottaren när han utövar sin sport. Det är även några bilder på Armand utan tröja.
Till ett reklaminlägg på Facebook skriver nu ett flertal personer att det är en opassande reklambild för en tandläkarklinik, då man inte ser Armands tänder på bilden.
Till reklaminlägget, där det är en bild på en avklädd Armand som ligger i en säng, skriver några:
”Är ni säkra att det inte är en dejtingapp som ni gör reklam för?”.
En annan skriver:
”Sjukaste bilden i sammanhanget. Ser mer ut som en reklam för sexuella tjänster.”
En tredje påpekar att munnen inte alls är i fokus:
”Men vad är det för jävla bild? Han visar ju inte ens tänderna!”
En fjärde skriver:
”Knäppaste reklambilden.”
Videos från Hänt
Tandläkarkliniken svarar på kritiken – nu plockar företaget ner bilden
När Hänt når Aqua dental svarar de såhär i ett meddelande:
”Vi har ett omfattande och nära samarbete med Mondo och har tagit fram många filmer och bilder som illustrerar hans vardag, av detta material har ett stort antal publicerats som annonser i sociala medier.”
De påpekar att den mest kritiserade bilden har tagits bort.
”Vi har valt att ta bort den bild som vissa reagerat på och förstår de kritiska reaktionerna. Det är samtidigt värt att poängtera att kampanjen i stort fått ett starkt positivt mottagande. Vi ser att vår kampanj, som vågar vara annorlunda (för att vara tandläkare), leder till att fler tar steget till tandläkaren. Det har hela tiden varit vårt syfte och det är vi stolta över”, skriver Samir Chahimi, marknadschef Aqua.
Se några av bilderna här:
Hänt har sökt Armand Duplantis.