Bianca Ingrossos känga till Isabella Löwengrip – efter uttalandet
Nu ger Bianca Ingrosso sin syn på uttalandet – och hon håller inte alls med.
– Jag skulle säga helt tvärtom, sa hon under Breakits event under gårdagen.
Influencern och entreprenören Bianca Ingrosso, 24, är inte rädd för att ta i med hårdhandskarna och jobbar alltjämt och hårt. Hon syns både i Wahlgrens värld på Kanal 5, i Talang-juryn på TV4 och på sina egna kanaler på Youtube och Instagram. Förra hösten lanserade hon även sitt sminkmärke CAIA Cosmetics som säljer otroligt bra. Enligt nyhetssajten Breakit hade märket bara under första halvan av bolagsåret redan dragit in 20 miljoner kronor.
Utöver det tjänar hon rejäla hackor som influencer och får bra betalt för olika samarbeten som man kan ta del av på Instagram där Bianca Ingrosso har över en miljon följare.
Tvärtom är det nu för entreprenören och influencern Isabella Löwengrip, 28, som länge kämpat hårt för att uppnå sitt mål att bli världens mäktigaste kvinna. I oktober avslöjade hon att affärerna inte riktigt gått som hon hade tänkt sig. Hon berättade att hennes bolag är i ekonomisk kris, vilket tvingat Isabella Löwengrip till stora livsförändringar.
Efter att den ekonomiska krisen blev ett faktum har Isabella Löwengrip tvingats säga upp flertalet som arbetat för hennes bolag och även de som arbetat som hemhjälp. Hon tvingas även sälja sitt hem, en lyxvilla på Lidingö i Stockholm.
En del av krisen har också att göra med att flera av Isabella Löwengrips samarbetspartners dragit tillbaka samarbeten efter att Expressen gjort en stor granskning av hennes siffror.
– Plötsligt fanns inte längre de stora intäkterna som bekostat USA-lägenheterna, personal i USA. Jag fick bryta allting och hämta hem det igen eftersom jag inte visste när samarbetena skulle komma tillbaka, säger Isabella Löwengrip i en intervju med Expressen.
Biancas syn på branchen skiljer sig från Isabellas
De stora karriärskillnaderna mellan entreprenörerna verkar nu ha satt en kil i deras tankesätt, då Isabella Löwengrip nu menar att influencerbranschens tid är över.
– Jag tror att hela branschen har kommit till en punkt där man har börjat ifrågasätta influencer marketing. Jag tror att det här var första kraschen, säger Isabella Löwengrip till Expressen.
Medan Isabella Löwengrip nu ser ett slut på karriärspåret, berättar Bianca Ingrosso sin syn på det under Breakits event Retail tech:
– Jag skulle säga helt tvärtom. Att influencervärlden är på väg ned? Nej det håller jag verkligen inte med om, säger Bianca Ingrosso och förklarar att det snarare blivit mer på allvar:
– Det är mer på riktigt. Folk ser det som en riktig business och det tycker jag, ifrån vårt håll är ganska skönt, att folk tar oss på allvar. Det här är ingen lek, säger hon samtidigt som hon förklarar att hon noterat en ökad respekt och fin dialog mellan aktörerna i branschen.
– Folk har också börjat förstå att det här är en business och att jag måste ha respekt för mig som varumärke, för kunder men även för följarna så att det inte blir för mycket av allting eller fel, berättar hon vidare.
FOTO: TT