Bianca Ingrossos lögn om skönhetsingreppet
Men när Bianca nu svarar på några frågor om den blir det väldigt tydligt att hon ljuger om en viss sak.
Bianca Ingrosso, 26, är en av Sveriges mest framgångsrika entreprenörer, influencers, Youtube-profiler och tv-personligheter. Hennes meritlista kan med andra ord göras lång och redan vid 25 års ålder blev hon ekonomiskt oberoende.
Bianca har stått i rampljuset ända sedan barnsben eftersom hon är uppvuxen i en av Sveriges mest kända familjer. Med en mamma som Pernilla Wahlgren, 53, och en pappa som Emilio Ingrosso, 55, är det med andra ord inte särskilt konstigt att Bianca är van att dela med sig av sitt privatliv.
I tio säsonger har svenska folket även fått följa Bianca och Pernilla i deras egna tv-serie Wahlgrens värld. I serien har tittarna fått ta del av både med- och motgångar men framför allt deras roliga och härliga vardag.
Bianca Ingrossos stora framgångar med Caia
Vid sidan av alla uppdrag i tv-rutan så startade Bianca ett sminkföretag. I alla år har nämligen Bianca fått vara med sin mamma på diverse olika shower och spelningar. Det som Bianca intresserade sig allra mest för var inte vad som hände på scenen, utan det som hände bakom kulisserna – nämligen i sminket.
Av den anledningen så är det alltså ganska naturligt att Bianca ville ta saken i egna händer och starta sitt alldeles egna sminkmärke Caia.
Sedan dess att företaget startades 2018 så har de haft stora framgångar. Bland annat har de behövt byta kontor, då de växt ur sitt gamla. Det nya kontoret ligger vid Humlegården i Stockholm, i hjärtat av Östermalm. Kontoret är på hela 700 kvadratmeter och nyligen visade Bianca upp resultatet.
”STÖRSTA DAGEN IDAG. Jag är så himla stolt över oss”, skrev Bianca då på Instagram och visade upp alla bilder från kontoret.
FÅ SVERIGES HETASTE NÖJESNYHETER FÖRST: Ladda ned nya Hänt-appen här!
Biancas lögn om skönhetsingreppet
I veckan lanserade Caia en ny hudvårdsserie som väckt stort intresse och följarna har många frågor till Bianca som även är ansiktet utåt för Caia.
”Vad har du gjort under ögonen för att ta bort det mörka du hade, vilken behandling?”, undrar en följare varpå Bianca svarar att hon inte gjort fillers under ögonen på 1.5 år, utan att det man ser enbart är resultatet av bra ögonkrämer.
Men de riktigt trogna följarna kanske reagerar nu. I somras, mer exakt för tre månader sedan, visade Bianca nämligen upp i en Youtube-video att hon fått lite blåmärken i ansiktet som berodde på att hon testat en ny form av fillers, för att få bort ringarna under ögonen.
Videon publicerades på hennes Youtube-kanal för bara några månader sedan. Så det måste med andra ord vara en lögn att Bianca inte gjort fillers på 1.5 år – vilket får följarna att rasa.
Bianca nämner inte Caias ögonkräm i sin frågestund, men oavsett vilken ögonkräm det än än som lett till Biancas pigga utseende, så är det fortfarande en lögn att hon inte gjort fillers på 1.5 år.
I kommentarsfältet är folk upprörda och tycker att det handlar om falsk marknadsföring.
”Alltså att denna typ av marknadsföring är laglig. Det är ju totalt falsk marknadsföring”, skriver en person.
”Räknar inte det som missledande marknadsföring?”, skriver en annan.
LÄS OCKSÅ: Simons missnöje över lönen i Bachelor – kängan till TV4
LÄS OCKSÅ: Benjamins ånger efter händelsen med Zara Larsson
FOTO: Karin Törnblom/TT, DISCOVERY+