Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!
Björn Kjellman om rollen som Ica-Stig – avslöjar sanningen
Men varför tackade han ja till erbjudandet från första början?
Nu kan skådespelaren avslöja varför han valde att ställa upp i folkkära tv-reklamen.
– För ekonomins skull, säger han.
Den folkkära skådespelaren Björn Kjellman har en ikonisk skådespelarkarriär och än idag landar han stora roller. För två år sedan fick han även erbjudandet att bli den nya Ica-Stig i Icas-reklamsåpa som har gått på tv i flera år.
När Loa Falkman meddelade att han skulle sluta som Ica-Stig var det många besvikna tillrop och spekulationerna gick varma om vem som skulle ta sig an den folkkära rollen härnäst.
Efter flera veckor av gissningslekar kunde Ica äntligen avslöja vem som skulle ta efter Loa Falkman och bli nya Ica-Stig. Ledtrådarna
visade sig leda till skådespelarna Björn Kjellman och Suzanne Reuter.
Björn Kjellman om rollen som Ica-Stig
Twisten i det hela var ju givetvis att det var två personer som fick äran att ersätta den prestigefulla rollen som Ica-handlaren Stig. Men vad som var nytt var helt enkelt att Stig hade en okänd syster, nämligen Ica-Stina som visade sig äga en procent mer av butiken.
Nu har det gått två år sedan Björn Kjellman tog sig an rollen. I en ny intervju med Hemtrevligt berättar skådespelaren om rollen och att det först inte var en självklarhet att tacka ja.
– Jag funderade såklart länge innan jag sa ja. Och visst var jag lite skakis. Skulle jag inte få några andra jobb nu?, säger han till tidningen.
Björn berättar även att det var ett jättebra erbjudande som han behövde för ekonomins skull.
– Kulturvärlden är så annorlunda idag, det finns knappt några fasta anställningar. Ska du överleva måste du ständigt vara superhet som skådis och det är ingen.
Björn Kjellman om reaktionerna – efter rollen som Ica-Stig
I samma intervju förklarar han skillnaden mellan den yngre och äldre generationen när det kommer till att medverka i just reklamfilmer. Att det var flera i hans ålder som reagerade, men att de flesta var positiva till hans nya roll.
På frågan om han tror att han har missat vissa jobb på grund av reklamen svarar han:
– Det kan jag ju aldrig veta. Samtidigt är det alltid så här i branschen. När en dörr stängs, så öppnas en annan. Någon tänker säkert ”åh fy faan, han har blivit sån, honom ska vi inte ha”, medan andra tänker tvärtom, säger han till Hemtrevligt.
FOTO: Ica