Björn Mosten om intima scenerna med Ida Engvoll i Kärlek & Anarki
I en intervju med Hänt berättar Björn nu om hur det var att spela in de intima scenerna med Ida.
Den svenska Netflixserien Kärlek & Anarki har minst sagt gjort succé bland svenska folket och håller för tillfället en stadig plats på top 10-listan på streamingtjänsten. Serien handlar om de omaka kollegerna Max och Sofie som, trots deras stora ålderskillnad och olika liv, till slut fattar tycke för varandra, och i åtta avsnitt får man följa hur deras relation utvecklar sig.
Serien är skriven av Lisa Langseth och i huvudrollerna ser vi bland andra Ida Engvoll och den nya hjärtekrossaren Björn Mosten.
Ida känner vi igen från andra populära serier så som Vår tid är nu, Bron och Bonsufamiljen, men det man inte kan tro är att Björn faktiskt gör sin skådespelardebut i den här serien. Till vardags studerar han nämligen till civilingenjör i Uppsala, och i en intervju med Hänt berättar Björn Mosten hur folk i hans omgivning blev chockade av att höra att han skulle vara med i denna succé.
– Många var väldigt överraskade då jag sällan uttryckt någon sorts plan över att bli skådespelare. Nu när många hunnit se serien är folk oerhört positiva - de verkar tycka väldigt mycket om det Lisa har skapat, säger han.
Efter den stora skådespelarsuccén har Björn fått mersmak och utesluter inte att vi kommer att få se honom i rutan igen.
– Det var väldigt roligt att spela in den här serien och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Jag vet inte hur framtiden ser ut men jag vet att jag gärna vill skådespela igen, säger han.
FÅ SVERIGES HETASTE NÖJESNYHETER FÖRST: Ladda ned nya Hänt-appen här!
Björn Mosten om intima scenerna med Ida
De som sett serien vet att det är en hel del intima scener mellan Björn och Ida, och många blir nog nervösa bara tanken av att spela in en sådan scen framför ett helt kamerateam.
För någon som inte har gjort det förut kan man därför tänka sig att det är extra nervöst, men för Hänt berättar Björn att det inte alls var så jobbigt som han hade föreställt sig.
– Så fort man kom över den initiala nervositeten var det i princip som vilka andra scener som helst. Det är skådespel som allt det andra, berättar Björn Mosten till Hänt.