Börje Salming kritiseras efter Ica-reklamen – försvarar sig
Nu försvarar han sig.
– Det är en hälsning att folk ska äta grönsaker och frukt, som är bra för hälsan, säger Börje till Aftonbladet.
Börje Salming är som bekant en av svensk ishockeys största spelare genom tiderna. Efter karriären har han blivit affärsman och slagit mynt av sitt namn, bland annat genom klädmärket Salming.
Men nu får vi se en sida av ”BJ” som vi aldrig tidigare har sett. I Icas senaste reklamfilm dyker han upp utklädd – till en apelsin.
”FRUKT-ansvärt billigt”, säger han i reklamfilmen där han gör reklam för Icas frukt och grönt.
Reaktionerna från Salming-fansen har inte låtit vänta på sig. Många tycker att han har sålt ut sig själv.
Fansen rasar mot Börje
Ett axplock från sociala medier:
✔︎ ”Jag hoppas verkligen att Börje Salming fick riktigt jäkla bra betalt för det här”.
✔︎ ”Finns det nånting Börje Salming inte gör för pengar?”.
✔︎ ”Hur jävla pank är Börje Salming?”.
Salming får dock även stöd:
”Börje Salming i Ica-reklamen kan vara det absolut bästa detta sekel”, skriver tv-sportankaret Claes Åkeson.
Vad säger Börje Salming själv då om kritiken? Han tar det hela med en klackspark.
– Det kan man ta, det kan vara roligt att garva lite också. Det var därför jag gjorde det – jag tyckte att det var en rolig grej. Jag är 70 år nu, jag har ingen tid att fokusera på vad folk tycker, säger han till Aftonbladet.
– Familjen skrattade och hade roligt när de såg den för första gången och det är huvudsaken.
På Aftonbladets fråga om det handlar om att pengarna har börjat sina svarar han:
– Nej nej, det var bara för att bjuda på sig själv lite.
Foto: TT & Ica