Efter succén – Dplays nya satsning med Joakim och Jonna Lundell
Men den här gången i ett helt annat koncept.
– Jag är ju livrädd för det här, säger Jonna Lundell i trailern till Spökjakt.
Makarna Joakim ”Jocke” Lundell, 34, och Jonna Lundell, 25, driver en av Sveriges största Youtube-kanaler med över 900 000 prenumeranter. Men innan sommaren tog paret en paus från kanalen – för att veckor senare dela den glada nyheten om att deras följare nu istället kan följa dem i egna realityserien Familjen Lundell på Dplay.
— Vi ska göra ett supersupersuper-stort och jätteroligt projekt. Något helt annorlunda än Youtube. Vi tror jättemycket på det och vi tror att ni kommer att gilla det, sa Joakim Lundell i en video innan det avslöjades att man skulle få följa familjen i den nya tv-serien på Dplay.
Familjen Lundell är nu inne på sin andra säsong, men trots att vi redan kan följa dem där kan vi snart följa dem i ännu ett seriekoncept. Under förmiddagen meddelar Dplay att Jocke och Jonna får ännu en tv-serie – Spökjakt.
I serien får vi följa Jocke, Jonna och vännen Danjal som tillsammans med ett spökjägarteam och ett medium besöker några av världens mest omtalade hemsökta platser. Men det är inte första gången vi ser Jocke och Jonna besöka hemsökta platser. Paret har tidigare spelat in flera spökjaktsvideor på sin kanal, något som varit mycket uppskattat av följarna. Något som även resulterade i två priser under Guldtuben 2017, i kategorierna Årets serie och Årets video.
– Jag är oerhört stolt och tacksam för chansen att tillsammans med Dplay få utveckla ett format som jag skapat på ett såhär snyggt och påkostat sätt. Det här ämnet är ju en väldigt spännande vattendelare, otroligt många människor tror ju på på något övernaturligt men lika många tror inte alls. Därför är det så kul att tillsammans med vårt team försöka hitta bevis för om paranormala fenomen faktiskt finns, säger Joakim Lundell i ett pressmeddelande.
Dplay om nya serien
Även produktionen ser mycket framemot att den kommande tv-serien.
– Det känns väldigt lyxigt att kunna bjuda Dplaypubliken på detta superspännande program. Efter framgångarna med Familjen Lundell så ville vi direkt utöka vårt samarbete med Jocke och Jonna, och att ta deras unika spökjägartema och göra det ännu större, snyggare och ännu mer spännande kändes som ett naturligt nästa steg, säger Aron Gabrielsson, exekutiv producent för Spökjakt på Dplay, i pressmeddelandet.
Och nog blir det läskigt – tittarna kan förvänta sig att bli en aning skrämda. I trailern till programmet uttrycker Jonna sin rädsla.
– Jag är ju livrädd för det här egentligen, men det ska bli så jäkla kul, säger Jonna Lundell i trailern.
Spökjakt har premiär fredagen den 13 december på Dplay.
FOTO: Dplay