Hänt.se:s program Hungrig på kärlek nominerat till Tidsskriftspriset
Ett kvitto som får chefredaktör Tobias Wixtröm att jubla.
– Vi är mycket glada och hedrade över att bli nominerade till Tidskriftspriset 2022, säger han.
Aller Media har under många år varit störst när det gäller tidningsförsäljning inom nöjessegmentet. För sex år sen började satsningen på att ta samma position i den digitala världen.
2016 föddes nya Hänt.se och tre år senare vann hant.se branschens finaste pris; Årets digitala tidskrift populärpress i Tidskriftspriset.
Hänt nominerade i kategorin ”Året Ljud och rörligt”
Nu är Hänt.se för andra gången nominerade till priset i kategorin ”Året Ljud och rörligt” med sitt program Hungrig på kärlek där svenska kända nöjesprofiler i olika åldrar sökt kärleken med start i matvarukorgar.
”Med frisk aptit tar formatet sig an ett evigt tema – jakten på kärlek. Idén kombinerar affär, personligheter och underhållning på ett nytt sätt. Produktionen är proffsig och castingen som gjord för att skapa egna berättelser som tar formatet vidare”, skriver juryn i sin motivering.
Videos från Hänt
”Mycket glada och hedrade”
Aller media och Hänt.se satsar för fullt på den rörliga journalistiken via olika programformat. Nomineringen har därför mottagits med stor glädje på redaktionen.
– Vi är mycket glada och hedrade över att bli nominerade till Tidskriftspriset 2022. Extra roligt att det är med tv-formatet Hungrig på kärlek som vi gjort i samarbete med Lidl. Programmet har uppskattats i vår publik och konceptet där dejting och mat blir till kärlek, i kombination med flera svenska kända personligheter, är något helt nytt, säger Tobias Wixtröm, mediachef för Hänt-gruppen
Sedan Hänt.se startades har en digital plattform byggts upp och strävat efter att finnas där läsarna befinner sig, just nu möter vi vår publik via tydliga positioner på Instagram, Facebook och Tiktok och når varje vecka en miljonpublik.
FOTO: Hänt