Suzanne Reuter möts av kritik för rollen som Ica-Stina i Ica-reklamerna
Nu får Suzanne Reuter kritik för sin roll som Ica-stina – då flera uttrycker sitt missnöje riktat mot karaktären.
”Passar inte in bland dom andra”, skriver en person.
För ett par månader sedan var det som att hela Sverige pausades när det nya beskedet kom om vem som skulle ta över som Ica-Stig. Efter flera spekulationer stod det klart att det blev Björn Kjellman och Suzanne Reuter som kom att efterträda omtyckta Loa Falkman i rollen som Ica-Stig och nya rollen Ica-Stina. Innan Loa Falkman var Hans Mosesson, 76, Ica-Stig i flera års tid och har genom åren beskrivits som ”originalet”.
FÅ SVERIGES HETASTE NÖJESNYHETER FÖRST: Ladda ned nya Hänt-appen här!
Hans Mosesson om nya Ica-Stig och Ica-Stina i reklamerna
Hans Mosesson lämnade 2015 sin roll som Ica-Stig, Loa Falkman antog sig rollen därefter. Men enligt Hans kan ingen klå originalet, detta konstaterade han i en intervju me GT tidigare i år.
Hans Mosesson spelade nämligen Ica-Stig i hela 13 år, och har inte kunnat låta bli att notera all uppståndelse till vem som skulle ta över efter Loa.
– Det ligger lite utanför min horisont, men det finns ju liksom ingen som kan klå originalet va. Så är det ju. De kan ju försöka och så där, jag vill inte vaska fram någon favorit eller så, berättade han för GT.
När det stod klart att Björn Kjellman tog över berättade Hans att deras vägar har korsats förr.
– Han har följt mig lite i fotspåren. Han spelade den yngre versionen av min karaktär i en tv-film som hette Sommarens tolv månader, som var en ganska speciell och intressant film som Richard Hobert gjorde -88.
Tittarnas missnöje efter ändringarna i Ica-reklamen
Sedan Björn Kjellman och Suzanne Reuter tog över har de mötts av både ris och ros. Det verkar minst sagt som Ica-reklamerna är viktiga för svenska folket. Nu har de två klivit in i rollerna och reklamerna rullar på tv-tablån flera gånger i veckan. Men för ett par veckor sedan gjordes reklamen om, då Suzanne saknades i rutan.
Och med tanke på reklamens genomslag så uttrycker sig ofta tittare sina åsikter på sociala medier – och nu var de inte helt nöjda.
”Lägg ner denna reklam! Nog borde ica hitta någon annan reklamfirma som har lite fantasi och göra något annat än denna butik som spårat ur”, skrev en.
Följt av en annan som uttryckte sitt missnöje över Suzannes medverkan.
”Ja tack, Susanne tillför absolut ingenting, bara tråkig, ICA lägg pengarna till kunderna istället!!”.
En annan var skeptiskt till Ica-Stinas roll: ”Stina som karaktär passar inte in bland dom andra. Dom andra har ju åtminstone humor.”
LÄS OCKSÅ: Lars Lerins lycka – efter skilsmässodramat med maken ”Junior”
LÄS OCKSÅ: Pernilla Wahlgrens första bilder med nya killen – nu visar hon
FOTO: ICA/YOUTUBE