Kritiken mot Anitha Schulman efter sponsrade inlägget: ”Fruktansvärt”
Anitha Schulman, 39, har drygt 70 000 följare på Instagram och där med en stor skara fans. Som många andra influencers gör även hon en del samarbeten det företag, men efter det senaste sponsrade inlägget har det dykt upp missnöjda fans.
På Instagram har hon gjort reklam för snus fritt från tobak och i sin produkttext skriver hon att hon är en person som älskar kickar.
”Jag är en ”kickis” dvs att jag är en person som älskar kickar. Stora som små. Det kan vara som den där perfekta förmiddagen då det blev 26 grader i maj och vi hoppade i 18 gradigt vatten från klipporna. Men det kan också vara det där smset från den man är kär i som kan få blodet att rusa”, skriver Anitha Schulman bland annat på Instagram.
Men hennes beskrivning får hennes följare att ilskna till. De anser att de är olämpligt att hon jämför kickar av att bli kär med kickar en kan få av nikotin.
”Fruktansvärt dålig reklam att jämföra kickar med nikotin som nått positivt”, skriver en.
”Nämen? Hallå. Det här är inte ett bra samarbete? Spela roll om det är tobak eller inte? Jämför du kicken med att bli kär med kicken av nikotin? Nej, nej och åter nej. Detta var girigt”, skriver en annan.
Anitha själv svarar på kritiken direkt i kommentarsfältet.
”Jag jämför inte. Säger bara att en kick är att få blodet att rusa lite extra och det finns flera olika saker som kan generera det. Det är ju precis vad det är. Nikotin är ett av flera sätt som kan få blod att rusa gilla det eller inte. Bara ett faktum”, skriver hon
LÄS OCKSÅ: Anitha Schulmans rädsla efter barnbeskedet med Joel: ”En överhängande risk”
LÄS OCKSÅ: Efter skilsmässan – Anitha Schulmans ärliga ord om barnen: ”Ganska smärtsamt”
FOTO: Ibl, Instagram