Paradise hotel-profilens ord efter reklamen för klamydiatest
Dokusåpan Paradise hotel har precis dragit igång med en ny säsong på TV3. I höst kommer vi bland annat att få se Jesper Bengtsson, 23, Marcelo Peña, 29 och Jennifer Karlsson, 30, som medverkat i programmet tidigare säsonger.
ANNONS ANNONS: Redo för sol, bad och picknick? Fynda sommarens bästa picknickfilt här!
I en intervju med Expressen tidigare i veckan avslöjade Jesper Bengtsson att det blir en hel del intriger i den nya säsongen. Han berättade även att han är skeptisk till att deltagarna testas för könssjukdomar flera veckor innan de åker till lyxhotellet i Mexiko.
– De borde typ ta alla på flygplatsen. Hade de hänt i år att någon hade klivit in med klamydia då hade 90 procent klivit ut med det för det var riktigt mycket sex i årets säsong, säger han till tidningen.
Könssjukdomar verkar vara ett återkommande problem i Paradise hotel. I den förra säsongen utbröt ett klamydia-kaos, vilket deltagaren Linnea Lindström, 23, avslöjade i ett avsnitt av Bladhs Bikt på Viafree.
– Det var en som låg med nån innan och så fick den personen klamydia. Och så ligger den med nån som ligger med nån, och så går det runt i en cirkel, berättade hon vid tillfället.
Sebastian Stenberg i reklam för klamydiatest
Kanske är det av denna anledning som vård-appen Kry valt att använda sig av en före detta Paradise hotel-deltagare i sin nya reklam för klamydiatest.
I ett reklaminlägg på Instagram har Kry lagt upp en bild på Sebastian Stenberg, som var med i dokusåpan år 2012. I bildtexten skriver de:
”Hemtest för klamydia. Vad du än testar… kom ihåg att testa dig själv”.
I kommentarsfältet är det flera personer som har uppmärksammat att det är just Sebastian Stenberg som syns på bilden.
”De bra att du hjälper ungdomarna till ett friskare liv”, skriver en person i en kommentar, varpå Sebastian svarar:
”Börja undra när man skulle se den ute. Fan vänta 6 månader på den”.
I en annan kommentar berättar Sebastian Stenberg att han själv aldrig har drabbats av en könssjukdom men att han hoppas att reklamen kan uppmuntra andra människor till att testa sig.
”Har aldrig haft en sjukdom. Så för mig spelar de ingen roll, hoppas folk tänker sig för. Plus de var en rolig reklam grej med bra cash”.
Flera personer verkar tycka att reklamen är underhållande och i kommentarsfältet trycker Sebastian Stenberg på att pengarna han fick för att visas i sammanhanget gjorde det värt det.
”Haha allt för bra pengar”, skriver han.
FOTO: Marcus Ericsson/Aftonbladet/TT, Instagram