Skrällen: Hannah och Amanda lämnar Perfect Day Media
Det går bra nu för mediedrottningarna Hannah Widell, 42, och Amanda Schulman, 36. Förutom att dominera catwalken under Stockholm Fashion Week med sitt eget klädmärke Daisy Grace, lansera sitt egna kosttillskott ”Hers” och allmänt vara stjärnor i medievärlden, ska de nu kavla upp armarna ännu en gång. Nu startar de nämligen ett livsstilsbolag med samma namn som sitt klädmärke – och lämnar Perfect Day Media.
– Vår vision är att Daisy Grace ska bli Nordens bästa plats för kvinnor och män att på ett inspirerande sätt, genom relevant content, hitta rätt produkter och behandlingar, säger Amanda i en kommentar till Resumé.
Enligt systrarna är detta ett riktigt ”drömprojekt” då det både innefattar en e-handel, två livsstilssalonger och ett digitalt content magasin.
– Det här är en naturlig utveckling för oss då vi idag skapat både unik content och reach i just den här målgruppen. Nu är det dags att fylla på med alla de produkter och livsstilstjänster vi och våra kunder saknar, avslutar Amanda.
Både videos, poddar och egendesignade produkter står alltså på systrarnas kommande agenda. Men för de som tror att detta helt är slutet för systrarna på Perfect Day Media, har fel. De kommer nämligen att sitta kvar i styrelsen. Hurra!
LÄS OCKSÅ: Hannah Widell tar en paus efter bråket: ”Är ledsen”
LÄS OCKSÅ: Efter kritiken – Hannah och Amanda anmäls
Av: Hanna Nilsson