Skräckfyndet i brödpaketet: ”Fruktansvärt obehagligt”

14 feb, 2023
author Sarah Rätzer
Sarah Rätzer
Tipsa oss!
Brödpaketet med råttan i.

Nitin Arora gjorde en riktig mardrömsupptäckt i brödpaketet.
– En förfärligt obehaglig upplevelse, säger han.
Nu svarar budfirman efter att Nitins inlägg på Twitter blivit viralt.

Annons

Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!

Bebisen ska pussa hästen – får kräks över hela ansiktetBrand logo
Bebisen ska pussa hästen – får kräks över hela ansiktet

En händelse som nästan kan få en att vilja ge upp bröd för alltid har blivit viral på Twitter.

Det hela började när indiern Nitin Arora beställde bröd via budfirman Blinkit, som är Indiens motsvarighet till Foodora och Wolt. Budfirman dök upp med brödet efter bara tio minuter vilket är helt deras slogan Allt levererat på minuter”. Men kvaliteten på leveranserna har de ingen slogan för. Det verkar inte vara lika viktigt för företaget med tanke på vad som hände sedan.

Chocken i brödpaketet: ”Fruktansvärt obehagligt”

När Nitin tog emot leveransen fick han nämligen en chock. Inne i brödpaketet låg nämligen en levande råtta.

”En fruktansvärt obehaglig upplevelse med Blinkit där en levande råtta levererades inne i brödpåsen. Det här är obehagligt för oss alla”, skrev Nitin i en tweet efter händelsen och delade även med sig av en bild på råttan i brödpåsen. Inlägget där företaget har taggats har inte oväntat blivit viralt.

Brödpaketet med råttan i.

Blinkits svar: ”Har högsta standard för hygien”

Blinkit har nu uttalat sig efter skräckhändelsen.

– På Blinkit har vi högsta standard för hygien och säkerhet, och vi är engagerade i att säkerställa att varje kund bara får de bästa kvalitetsprodukterna och tjänsterna. Vi beklagar verkligen att den här händelsen har rubbat detta förtroende, säger en talesperson för företaget, enligt norska Dagbladet.

Annons

Bolaget har även utfört flera åtgärder för att det inte ska hända igen. De har bland annat avslutat arbetet med butiken där budet hämtade brödet. De meddelar även att de ser över hygienen och säkerheten i hela butiksnätverket.

– Vi vill säkerställa att den här typen av incidenter aldrig händer igen, säger de.

FOTO: Twitter

Annons